loading...
سیه چشم
علی عارف نیا بازدید : 21 دوشنبه 08 آذر 1400 نظرات (0)

کلاس حضوری ویپ در مشهد

ارتباطات تلفن درست و اصولی، یکی از ارکان موفقیت هر کسب و کاری محسوب می‌شود. امروزه پروتکل انتقال صدا در بستر اینترنت (VoIP) در حال تبدیل شدن به یک قانون طلایی در ارتباطات مدرن است. به زبانی ساده، این فناوری اثبات شده، به کاربران امکان می‌دهد تا با وصل شدن به اینترنت، اقدام به برقراری تماس‌های تلفنی نمایند.در این مقاله برای شما همراهان گرامی یکی از خدمات خود در کالیت یعنی کلاس حضوری ویپ در مشهد را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه شوید.

معنی و مفهوم VoIP

سیستم‌های تلفن سنتی، سیگنال‌های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ منتقل می‌کنند. بنابراین، برای برقراری تماس، نیاز به اتصال‌های سیمی دارند. در این شرایط، از یک سخت افزار تخصصی به نام Private Branch Exchange یا همان سانترال برای اتصال خطوط داخلی به شبکه تلفن عمومی، استفاده می‌شود.

 

ویپ (VoIP) مخفف عبارت “Voice over Internet Protocol” و به معنای “انتقال صدا از طریق پروتکل اینترنت” است. به زبانی ساده‌تر، ویپ به خدمات تلفنی اطلاق می‌شود که در بستر اینترنت (یا با تعریفی گسترده‌تر، شبکه‌های کامپیوتری) انجام می‌گیرند. اولین نکته که در رابطه با این فناوری قابل توجه به نظر می‌رسد، این است که در VoIP خبری از خطوط سنتی مخابرات نیست و صدا در بستر شبکه منتقل می‌شود.

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم برای استفاده از خدمات ویپ، نیازی به دستگاه‌های تلفن ثابت نداریم! هیجان‌انگیز نیست که می‌توانید در لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت خود به تماس‌های تلفنی که روی خط تلفن شما برقرار می‌شوند، پاسخ دهید؟ تماس‌های اینترنتی می‌تواند از چندین روش مختلف مانند تلفن‌های همراه، تلفن‌های تحت شبکه و رایانه‌ها انجام بگیرد. حتی تماس‌های بین کشوری یا بین‌المللی نیز با ویپ، بسیار راحت‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر خواهند بود.

البته ویپ تنها به برقراری تماس‌های تلنفی محدود نمی‌شود. اشتراک انواع فرمت‌های فایلی، چت کردن و یا تماس‌ها و کنفرانس‌های تصویری از دیگر امکاناتی هستند که VoIP می‌تواند به کاربران خود عرضه کند. حتما با برنامه‌هایی مثل Skype، Google Hangouts و از همه مهم‌تر WhatsApp کار کرده‌اید. شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید این‌ها فقط نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای ویپ هستند که روزانه با آن‌ها درگیر هستید!

 

اجزا ویپ

سانترال ویپ یا سرور ویپ

سانترال های IP ، کار مدیریت سیستم تلفنی ویپ را بر عهده دارند و تمام عملیات سیستم تلفنی ویپ از جمله تلفن های ویپ ،گیتوی های ویپ را کنترل می نمایند . سانترال های ویپ قیمتی نزدیک به سانترال های سنتی دارند ولی از نظر امکانات، نسبت به مرکز تلفن های سنتی برترند. سانترال های ویپ یا سرور های ویپ حتی از نظر پیاده سازی و استفاده هم از سانترال های معمولی بهتر هستند. مرکز تلفن های سنتی مستلزم کابل کشی تلفن هستند در حالی که مرکز تلفن های ویپ یا سرور های ویپ از همان کابل های شبکه برای اتصال تلفن ها استفاده می کنند.
سانترال یا مرکز تلفن ویپ با نام(Private Branch Exchange)    IP PBX نیز شناخته می شود.

IP phone یا تلفن ویپ

تلفن های ویپ یکی از اجزای اصلی سیستم ویپ محسوب می شوند که جایگزین تلفن های آنالوگ قدیمی شده اند و وظیفه اصلی آن ها تبدیل صدای آنالوگ به دیجیتال (صفر و یک) و ارسال آن بر روی بستر شبکه می باشد. این IP phone ها بر خلاف تلفن های آنالوگ که به یک زوج سیم مسی متصل می شدند به کابل شبکه وصل می شوند و توسط همین کابل شبکه به سوئیچ شبکه  متصل می گردند.

تلفن های ویپ انواع مختلفی دارند:

  • تلفن های رو میزی سیم دار یا Corded IP phone
  • تلفن های بی سیم یا Wireless  که به صورت سیار و قابل حمل می باشند.
  • تلفن های کنفرانس که روی میز کنفرانس قرار می گیرند و امکان مکالمه چندین نفر با یک نقطه یا یک فرد دیگر را فراهم می نمایند.
  • تلفن های تصویری که این گوشی ها دارای LCD  و دوربین می باشند و قابلیت تماس تصویری دارند.
  • تلفن های نرم افزاری یا Softphone یک نرم افزار برای برقراری تماس بر بستر اینترنت می باشند. سافت فون از سیستم کامپیوتر شما به عنوان سخت افزار یا همان تلفن و از اینترنت سیستم شما برای برقراری مکالمات تلفنی استفاده می کند. تلفن های نرم افزاری یکی دیگر از روش های استفاده از سیستم ویپ می باشند که همین تلفن های معمولی را شبیه سازی می کنند و حتی قابل استفاده روی گوشی های همراه (Smartphone) شما نیز می باشند.

گیتوی (Getway) ویپ

گیتوی های ویپ عملیات ترجمه آنالوگ به IP و IP به آنالوگ را انجام می دهند و رابطی بین شبکه مخابراتی (PSTN) با سیستم تلفنی ویپ می باشند. در اصل گیتوی های ویپ نقش رابطِ تبدیل سیگنال های آنالوگ به پکت های دیتا را بازی می کنند تا بتوانند آن ها را از طریق شبکه انتقال دهند.
گیتوی ویپ، ارسال صوت از طریق تلفن شهری را به سیگنال صوتی و صدای آنالوگ را به دیجیتال(صفر و یک) تبدیل نموده و بعد از فشرده سازی آن را به جریان پکت تبدیل می نماید و در آخر در شبکه IP ارسال می کند. در حالت ارسال پیام دیجیتال به تلفن شهری  گیتوی ویپ جریان حالت فشرده صوتی را خارج کرده و به تلفن شهری وارد می کند تا قابل شنیده شدن شود. و شبکه محلی (LAN) که اجزای سانترال ویپ و یا سرور ویپ را به هم متصل می نماید.

نحوه ایجاد یك اتصال VoIP

برای ایجاد یك ارتباط مبتنی بر VoIP ، می بایست مراحل زیر را دنبال نمود ( تمامی مراحل می بایست بدون وقفه انجام گردد).

  • تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال : تبدیل سیگنال صوتی آنالوگ به سیگنال دیجیتال ( مجموعه ای از صفر و یك ) توسط یك مبدل آنالوگ به دیجیتال ( ADC )
  • فشرده سازی سیگنال دیجیتال : پس از تبدیل سیگنال صوتی به دیجیتال ، بیت های موجود می بایست بر اساس یك فرمت مناسب فشرده تا آماده ارسال گردند . در این رابطه از پروتكل های متعددی استفاده می گردد . PCM و استاندارد ITU-T G.711 نمونه هائی در این زمینه می باشند .
  • استفاده از یك پروتكل بلادرنگ : در این مرحله ، بسته های صوتی در بسته های اطلاعاتی و با استفاده از یك پروتكل بلادرنگ ( عموما” RTP بر روی UDP ) قرار می گیرند.
  • استفاده از یك پروتكل سیگنالینگ : در این مرحله لازم است از یك پروتكل سیگنالینگ به منظور فراخوانی كاربر استفاده گردد . پروتكل ITU-T H323 نمونه ای دراین زمینه می باشد .
  • تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ : در سمت گیرنده ، می بایست بسته های اطلاعاتی از یكدیگر مجزاء ، داده ها استخراج و به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل و در نهایت برای كارت صدا و یا تلفن ارسال گردند .

 

بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از VoIP و شرکت در کلاس حضوری ویپ مشهد

کلاس حضوری ویپ در مشهد
کلاس حضوری ویپ در مشهد

 

حال که با ماهیت این تکنولوژی آشنا شدیم، زمان پرداختن به مزایای مختلف آن رسیده است. ما در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا باید شرکت‌های تجاری، ادارت و سازمان‌ها به فکر راه‌اندازی سیستم تلفن VoIP باشند؟

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یکی از نقاط قوت استفاده از VoIP نسبت به تلفن‌های آنالوگ این است که هزینه‌های ارتباطی کمتری را شامل می‌شود. از طریق تماس‌های بین‌المللی، می‌توانید هزینه‌های رومینگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

همچنین تلفن‌های تحت شبکه قابلیتی دارند که می‌توانند هزینه‌های مکالمه را مدیریت کنند. علاوه بر این، سیستم VoIP امکاناتی مثل پست صوتی، ایمیل و چت آنلاین را برای شما فراهم می‌کنند که مجبور نباشید این امکانات را به طور جداگانه خریداری کنید.

انعطاف‌پذیری بیشتر

شرکت‌ها و کسب و کارهای امروزی می‌توانند از بسیاری از ویژگی‌های سیستم VoIP بهره بگیرند و از آن در ارتباطات تجاری و عمومی خود استفاده کنند. این سرویس بهترین انتخاب برای شرکت‌هایی است که تعداد زیادی کارمند دارند یا برای ارتباط بهتر با مخاطبان و مشتریان خود، به طور مدام از تلفن استفاده می‌کنند.

مراکز تلفن تحت شبکه از انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سیستم‌های سنتی برخوردار هستند. این ویژگی سبب می‌شود تا با راه‌اندازی آن‌ها، نگران گسترش کسب و کار خود در آینده نباشید.

نصب و راه‌اندازی آسان

نصب و پیکربندی سرورهای VoIP در مقایسه با مراکز تلفن سنتی، بسیار آسا‌ن‌تر است. همان‌طور که اشاره شد، در مراکز تلفن تحت شبکه، هیچ نیازی به اتصالات فیزیکی بین سرور و تلفن‌های اپراتوری وجود ندارد. در حقیقت، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که تلفن‌های IP را از طریق خطوط اترنت، به شبکه شرکتی متصل کنید.

کیفیت بالای مکالمات

اگرچه در ابتدای ظهور این فناوری، کیفیت تماس‌های VoIP واقعا نامطلوب بود؛ اما به لطف افزایش پهنای باند، امروزه مکالماتی که از این طریق انجام می‌شوند، در بهترین سطح ممکن قرار دارند. شاید بتوان “کیفیت صدای ضعیف” را بزرگترین اشتباه در مورد سیستم‌های ویپ دانست!

 

سرفصل های کلاس حضوری ویپ در مشهد

 

کلاس ویپ در مشهد
کلاس ویپ در مشهد

 

شما در انتهای دوره جامع آموزش سیستم تلفنی ویپ به راحتی میتوانید سیستم تلفنی ایزابل را راه اندازی کرده و به سرفصل ها  و مطالب زیر مسط باشید و آن ها را راه اندازی کنید:

  • مدیریت بر تماس‌های ورودی و خروجی
  • پیاده سازی انواع IVRهای یک مرحله‌ای و چند مرحله‌ای
  • ضبط کلیه مکالمات
  • صندوق صوتی پیشرفته و اختصاصی
  • راه اندازی انواع Ring Groupها
  • پیاده کردن انواع Time Condition ها
  • پیاده سازی انواع صف‌های ساده و تو در تو
  • انجام سازی سیستم پیجینگ(Paging)
  • پیاده کردن سیستم کنفرانس صوتی و تصویری
  • اتصال به انواع کارت های تلفنی و گیتوی‌های FXS و FXO
  •  انواع تلفن آنالوگ به سیستم تلفنی VOIP
  • اتصال به خطوط Sip Trunk مخابرات و خطوط دیجیتال
  • راه اندازی سیستم فکس دیجیتال
  • ارائه راهکارهای امنیتی سیستم ایزابل
  • راه اندازی خطوط داخلی بر روی موبایل
  • نصب انواع آی پی فون ها
  • نصب انواع سافت فون ها بر روی سیستم عامل ویندوز و اندروید
  • راه اندازی ارتباط بین 2 سرور ویپ
  • و ده‌ها امکانات دیگر که در طول دوره به آن ها میپردازیم

پشتیبانی محصول

دوره جامع آموزش سیستم تلفنی ویپ دارای 6 ماه پشتیبانی میباشد که دوستانی که این دوره را تهیه میکنند از تاریخ تهیه آن به مدت 6 ماه دارای پشتیبانی محصول بصورت نامحدود میباشند. پشتیبانی شامل خود دوره و مطالبی که در آن ارائه شده است و کمک به اجرای پروژه های شما میباشد که کارشناسان ما بصورت کامل در کنار شما بعنوان پشتیبان و مشاور خواهند بود تا شما پروژه های خود را به اتمام برسانید.

گارانتی دوره

بسیار خوشحالیم که برای اولین بار در سیستم آموزشی کشور این را اعلام میکنیم که اگر شما دانشجوی عزیز پس از تهیه دوره جامع آموزش سیستم تلفنی ویپ و استفاده از تمام بخش های آن در مدت زمان گارانتی 6 ماهه به نتیجه مطلوب و مورد دلخواه خود نرسید و یا به هر دلیلی از این دوره رضایت کاملی نداشت، ما تمام مبلغ پرداختی را به ایشان بازگردانده و از نظرات ارزشمندشان نیز برای بهبود دوره خود بهره مند خواهیم شد.

مدرس کلاس حضوری ویپ در مشهد

مدرس این دوره آموزش آقای مهندس محمود عین القضات،دارای 10 سال سابقه اجرایی پروژه های ویپ و شبکه های کامپیوتری می باشند که برخی از سوابق ایشان به شرح زیر می‌باشد.

  •  ارشد شبکه‌های کامپیوتری
  • کارشناس ارشد سیسکو و مایکروسافت
  • کارشناس و مدرس دوره‌های میکروتیک
  • مدرس دوره‌های Network Plus
  • سابقه اجرایی 15 ساله در پروژه های شبکه و سیستم های نظارتی
  • سابقه 10 ساله در پروژه‌های سیستم های تلفنی تحت شبکه VOIP
  • مدیر شرکت کاوش امن ارتباط (مجری پروژه‌های شبکه‌ای سازمانی)
علی عارف نیا بازدید : 18 دوشنبه 08 آذر 1400 نظرات (0)

آموزش کامل VOIP مشهد

ویپ (VoIP) یکی از فناوری‌هایی است که در سالیان اخیر، توانسته ارتباطات تلفنی را در کسب‌ و کارهای مختلف، دچار تحول کند. همین یک جمله کافیست تا توجه و کنجکاوی افراد زیادی به این تکنولوژی، جذب شود. با این وجود، تعریف و ماهیت ویپ هم‌چنان برای بسیاری از افراد، مجهول و ناشناخته باقی مانده است.در این مقاله برای شما همراهان گرامی یکی از خدمات خود در کالیت یعنی آموزش کامل VOIP مشهد  را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه شوید.

 

VoIP چیست ؟

VoIP ( برگرفته از Voice over internet protocol ) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود ، امکان استفاده از اینترنت به منظور مکالمات تلفنی را فراهم می نماید . در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی ، VoIP از فن آوری دیجیتال استفاده می نماید و نیازمند یک اتصال broadband نظیر DSL است . هم اینک شرکت های متعددی سرویس فوق را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند .در واقع با استفاده از فن آوری VoIP صدای انسان توسط بسته های اطلاعاتی IP و از طریق اینترنت ارسال می گردد . VoIP می تواند به منظور تامین خواسته فوق از سخت افزارهای شتاب دهنده استفاده نماید و یا از آن در یك محیط مبتنی بر كامپیوترهای شخصی استفاده گردد .

مزایای آموزش کامل VOIP مشهد

از مزایای سیستم ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

فناوری سیستم ویپ نسبت به مراکز تلفن سنتی انعطاف پذیری بالاتری دارند.
  • هزینه کمتر برای راه اندازی سیستم ویپ :

سیستم ویپ بدون کابل کشی اضافه راه اندازی می شود .سازمان‌هایی که دارای شبکه می‌باشند، برای راه اندازی ویپ طبیعتاً نیازی به کابل کشی در سازمان خود ندارند و می‌توانند سیستم ویپ را در شبکه فعلی سازمانی خود راه اندازی نمایند. بنابراین هزینه کابل کشی برای این قبیل شرکت‌ها به صفر می‌رسد و به دلیل بهره‌مندی سیستم ویپ از بستر شبکه، نیازی به سیم کشی دوباره در سازمان نمی‌باشد.

  • کاهش هزینه های مکالمات با سیستم ویپ :
با پیاده سازی سیستم تلفنی ویپ ، تمامی ارتباطات داخل سازمانی میان کارمندان  در بستر شبکه‌های کامپیوتری انجام می‌شود و مکالمات میان مدیران و کارمندان سازمان به صورت کاملاً رایگان صورت می‌پذیرد.
  • ویدئو کنفرانس  : سیستم ویپ با استفاده بهینه از پهنای باند می تواند یک کنفرانس تصویری با هزینه ای پایین را در شعب مختلف سازمان فراهم نماید، امکانی که با تجهیزات غیر ویپی هزینه نسبتاً بالاتری خواهد داشت.
  • مدیریت کامل تماس‌های ورودی و خروجی
  • برخورداری از صف انتظار، ضبط مکالمات، ارسال و دریافت فکس ،صندوق صوتی و ارسال و دریافت فایل
  • انتقال تماس‌های سازمانی به موبایل و یا دیگر خطوط
معایب
سیستم های ویپ که با شبکه سازمان راه اندازی می شوند به دلیلِ مدیریت شبکه ، پهنای باند ، QOS(Quality of Service)  ، ویروس ها که در شبکه تاثیر گذار می باشند و …  ناپایدارترند.
آموزش کامل VOIP مشهد
آموزش کامل VOIP مشهد

بیشتر بخوانید:

 

نحوه کارکرد VoIP

عبارت IP در عبارت “سامانه های تلفنی IP” به صورت مبتنی بر IP اشاره دارد یا به عبارت دیگر بیان گر این موضوع است که تماس های تلفنی بر بستر اینترنت یا شبکه محلی (LAN) مسیر یابی می شوند.

این موضوع کاربرد های بسیار زیادی دارد. اول این که برای برقراری تماس های تلفنی نیازمند استفاده از شبکه های تلفنی ارائه دهنده خدمات تلفنی معمولی نیستند که سبب کاهش هزینه تماس های تلفنی می شود. همچنین به طور همزمان تنها به مزیت های فنی بسیار با استفاده از مکالمات IP دست می یابند.

کاربرانی که از سامانه های تلفنی VoIP استفاده می کنند برای برقراری تماس کافی است به راحتی IP Phone خود را به نزدیک ترین پورت شبکه LAN متصل نمایند. این تلفن IP به صورت خودمار در سامانه تلفنی VoIP وارد می شود.

تلفن های مبتنی بر IP همواره شماره خاص خود را نگه می دارند و اهمیتی ندارد که تلفن در چه محلی به شبکه LAN متصل شده باشد. ساختار شبکه ویپ در شکل زیر مشاهده می شود.

اصطلاحات متداول در ویپ

– Asterisk, Elastix, FreePBX

سرورهای نرم‌افزاری متن‌باز که برای ایجاد مرکز تلفن مبتنی بر ویپ استفاده می‌شوند.

– Call Pickup

قابلیت پاسخ‌دادن به تماس در حال زنگ گوشی دیگران توسط گوشی خودتان.

– DialPlan

قوانینی متنی قابل تنظیم در مرکز تلفن ویپ است که بر اساس آن تماس‌ها و شماره‌های ورودی و خروجی تفسیر و هدایت می‌شوند.

– DID (Direct Inward Dialing)

امکان تماس مستقیم و بدون واسطه از بیرون با داخلی افراد یک سازمان

– DND (Do Not Disturb)

در صورت فعال کردن این گزینه روی گوشی تلفن، تلفن موردنظر دیگر زنگ نمی‌خورد.

– Echo

اکو، انعکاس یا برگشت صدایی است که ممکن است در مکالمات تلفنی بوجود بیاید.

– FoIP (Fax over IP)

ارسال و دریافت فکس به صورت دیجیتال در بستر شبکه

– FXO (Foreign Exchange Office)

برای اتصال خط تلفن ثابت مخابرات به مرکز تلفن ویپ نیاز هست مرکز تلفن (برد تلفنی یا گیت‌وی) پورت FXO داشته باشد.

– FXS (Foreign Exchange Station)

برای استفاده از گوشی تلفن معمولی (آنالوگ) باید آن را به پورت FXS وصل کرد. این پورت می‌تواند روی دیوار (پریز معمولی)، برد تلفنی، گیت‌وی یا مرکز تلفن باشد.

– PSTN (Public Switched Telephone Network)

شبکه عمومی مخابرات یا شبکه تلفن ثابت که از سیم‌های مسی برای انتقال صدا استفاده می‌کند.

– ISDN (Integrated Services Digital Network)

راه‌کار دیجیتال کردن شبکه PSTN برای انتقال هم‌زمان چندین صدا و داده روی یک خط

– PRI-E1/PRI-T1

دو استاندارد براي خطوط ديجيتال ISDN است که به ترتیب ظرفیت 24 و 30 ارتباط هم‌زمان را فراهم می‌کند.

– SIP (Session Initiated Protocol)

استانداردی است که به تجهیزات ویپ اجازه می‌دهد در یک شبکه ویپ با هم ارتباط برقرار کنند.

– SIP Server

بخش اصلی در سامانه IP-PBX است که ارتباطات مبتنی بر SIP را مدیریت می‌کند.

– SIP Trunk

یک کانال ارتباطی است برای انتقال صدا و تصویر بین دو سیستم ویپ، بر اساس استاندارد SIP.

– IAX (Inter Asterisk eXchange protocol)

پروتکل ارتباطی مخصوص استریسک که نسبت به SIP از امنیت بالاتری برخوردار است.

– IVR (Interactive Voice Response)

IVR یا تلفن‌گویا، سیستم پاسخ‌گویی تلفنی است که در آن تماس مشتری توسط کامپیوتر پاسخ داده می‌شود.

– VoIP Gateway

دستگاهی است برای تبدیل سیگنال خط تلفن ثابت به بسته‌های دیجیتال با هدف اتصال خطوط مخابرات به مرکز تلفن ویپ.

 

 

سرفصل های آموزش کامل VOIP مشهد

 

کلاس ویپ در مشهد
کلاس ویپ در مشهد

 

شما در انتهای دوره جامع آموزش سیستم تلفنی ویپ به راحتی میتوانید سیستم تلفنی ایزابل را راه اندازی کرده و به سرفصل ها  و مطالب زیر مسط باشید و آن ها را راه اندازی کنید:

  • مدیریت بر تماس‌های ورودی و خروجی
  • پیاده سازی انواع IVRهای یک مرحله‌ای و چند مرحله‌ای
  • ضبط کلیه مکالمات
  • صندوق صوتی پیشرفته و اختصاصی
  • راه اندازی انواع Ring Groupها
  • پیاده کردن انواع Time Condition ها
  • پیاده سازی انواع صف‌های ساده و تو در تو
  • انجام سازی سیستم پیجینگ(Paging)
  • پیاده کردن سیستم کنفرانس صوتی و تصویری
  • اتصال به انواع کارت های تلفنی و گیتوی‌های FXS و FXO
  •  انواع تلفن آنالوگ به سیستم تلفنی VOIP
  • اتصال به خطوط Sip Trunk مخابرات و خطوط دیجیتال
  • راه اندازی سیستم فکس دیجیتال
  • ارائه راهکارهای امنیتی سیستم ایزابل
  • راه اندازی خطوط داخلی بر روی موبایل
  • نصب انواع آی پی فون ها
  • نصب انواع سافت فون ها بر روی سیستم عامل ویندوز و اندروید
  • راه اندازی ارتباط بین 2 سرور ویپ
  • و ده‌ها امکانات دیگر که در طول دوره به آن ها میپردازیم

پشتیبانی محصول

دوره جامع آموزش سیستم تلفنی ویپ دارای 6 ماه پشتیبانی میباشد که دوستانی که این دوره را تهیه میکنند از تاریخ تهیه آن به مدت 6 ماه دارای پشتیبانی محصول بصورت نامحدود میباشند. پشتیبانی شامل خود دوره و مطالبی که در آن ارائه شده است و کمک به اجرای پروژه های شما میباشد که کارشناسان ما بصورت کامل در کنار شما بعنوان پشتیبان و مشاور خواهند بود تا شما پروژه های خود را به اتمام برسانید.

گارانتی دوره

بسیار خوشحالیم که برای اولین بار در سیستم آموزشی کشور این را اعلام میکنیم که اگر شما دانشجوی عزیز پس از تهیه دوره جامع آموزش سیستم تلفنی ویپ و استفاده از تمام بخش های آن در مدت زمان گارانتی 6 ماهه به نتیجه مطلوب و مورد دلخواه خود نرسید و یا به هر دلیلی از این دوره رضایت کاملی نداشت، ما تمام مبلغ پرداختی را به ایشان بازگردانده و از نظرات ارزشمندشان نیز برای بهبود دوره خود بهره مند خواهیم شد.

مدرس آموزش کامل VOIP مشهد

مدرس این دوره آموزش آقای مهندس محمود عین القضات،دارای 10 سال سابقه اجرایی پروژه های ویپ و شبکه های کامپیوتری می باشند که برخی از سوابق ایشان به شرح زیر می‌باشد.

  •  ارشد شبکه‌های کامپیوتری
  • کارشناس ارشد سیسکو و مایکروسافت
  • کارشناس و مدرس دوره‌های میکروتیک
  • مدرس دوره‌های Network Plus
  • سابقه اجرایی 15 ساله در پروژه های شبکه و سیستم های نظارتی
  • سابقه 10 ساله در پروژه‌های سیستم های تلفنی تحت شبکه VOIP
  • مدیر شرکت کاوش امن ارتباط (مجری پروژه‌های شبکه‌ای سازمانی)
علی عارف نیا بازدید : 30 پنجشنبه 08 مهر 1400 نظرات (0)

"پشتیبانی شبکه را جدی بگیرید ! "انتخاب نادرست = نابودی کسب وکار

پشتیبانی شبکه (network support) از الزامی ترین واساسی ترین نیازهای هر سازمان وکسب و کاری می باشد. ما در پارمونت این دغدغه مهم را درک کرده و به بررسی الزام راه اندازی و پشتیبانی شبکه خواهیم پرداخت. در این نوشتار به اختصار چیستی پشتیبانی شبکه نیز بررسی خواهد شد.

"پشتیبانی شبکه دغدغه مدیران"

در این مقاله با ویژگی های یک شرکت حرفه ای پشتیبانی شبکه آشنا شده و خواهید دانست که به چه روش هایی از شبکه کسب وکار شما نگهداری می شود. در این نوشتار به بررسی اینکه پشتیبانی شامل چه مواردی می باشد نیز پرداخته می شود. در انتها خواهید دانست مزایا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست و فرآیند راه اندازی شبکه سازمانتان را توسط پارمونت بررسی خواهیم نمود.​

در این مقاله با ویژگی های یک شرکت حرفه ای پشتیبانی شبکه آشنا شده و خواهید دانست که به چه روش هایی از شبکه کسب وکار شما نگهداری می شود. در این نوشتار به بررسی اینکه پشتیبانی شامل چه مواردی می باشد نیز پرداخته می شود. در انتها خواهید دانست مزایا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه چیست و فرآیند راه اندازی شبکه سازمانتان را توسط پارمونت بررسی خواهیم نمود.

برای درک صحیح این مفهوم نیاز است ابتدا تعریفی کلی از شبکه کامپیوتری داشته باشیم.

به تعدادی کامپیوتر (حداقل 2 و حداکثر بی نهایت) که به منظور اشتراک گذاری منابع سخت افزاری و نرم افزاری به یکدیگر متصل هستند، شبکه کامپیوتری گفته می گویند. حال با این تعریف، پشتیبانی شبکه به خدمات نگهداری شبکه به منظور حفظ پایداری و عملکرد مناسب آن گفته می شود.

اگر صاحب یا مدیر یک کسب وکار هستید و با دغدغه های زیر مواجه هستید حتما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید:

1. آیا شبکه کامپیوتری شما پایدار نیست و با مشکل قطعی شبکه روبروست ؟(کارمندان به هنگام استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها با مشکل مواجه می شوند)

2. آیا می خواهید پهنای باند خود را مدیریت کنید؟ (به کارمندان بر اساس نیاز کاری اینترنت اختصاص داده نشده است)

3. آیا اطلاعات به صورت جزیره ای نگهداری می شود؟ (هر کارمند اطلاعات مربوط را در سیستم خود نگهداری کرده و فضایی برای یکپارچه سازی اطلاعات وجود ندارد)

4. آیا از سطح دسترسی به اطلاعات کارمندان خود نگرانید؟ (کارمندان به اطلاعاتی دسترسی دارند که موردنیاز نیست و می تواند به سازمان شما آسیب بزند)

5. آیا نگران آلوده شدن سیستم ها به ویروس ها و از بین رفتن اطلاعات خود هستید؟

6. آیانیروهای شما دائماً در استفاده از نرم افزارهایی مثل اتوماسیون و حسابداری با مشکل مواجه هستند و عدم پیشرفت کار خود را به این دلیل می دانند؟

7. آیا دائماً برای استفاده از پرینتر، اسکنر، فکس و سایر دستگاه های به اشتراک گذاشته شده با مشکل مواجه می شوید؟

8. آیا شرکت پیمانکار فعلی به درستی پاسخگو نمی باشد؟

9. آیا استراتژی برای آینده IT وجود ندارد؟

10. آیا با شرکت های ارائه دهنده نرم افزار مشکل دارید و ازنظر فنی نمی توانید پاسخگو باشید؟

11. آیا از امنیت شبکه سازمان خود اطمینان ندارید؟

ممکن است شما نیاز به تغییر مجوز فایل ها و یا پوشه های اصلی داشته باشید آیا مجموعه ما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟

در مجموع می توان گفت که اگر در هر مجموعه و سازمانی که که بیش از یک سیستم کامپیوتری وجود دارد،نیاز به اشتراک گذاری دیتا می باشد در نتیجه استفاده از شبکه های کامپیوتری ضروری و الزامی است. افزون بر اینکه  اشتراک گذاری سخت افزارهای سازمانی مانند پرینتر ، اسکنر و .... از دلایل اصلی و مهم راه اندازی شبکه در  کسب و کارها میباشد. با فرض اینکه یک سیستم کامپیوتری به تنهایی می تواند مفید باشد، چندین رایانه به صورت شبکه، کارایی  بیشتر و بهینه تری خواهند داشت. میتوان نتیجه گرفت که صرفه جویی در منابع و تجمیع و کنترل اطلاعات از اهداف اصلی راه اندازی شبکه کامپیوتری در سازمان ها و کسب و کارها محسوب می شود.

پرواضح است که بااهمیت روزافزون استفاده از کامپیوترها و لزوم حفظ اطلاعات، خدمات پشتیبانی شبکه از ضروریات هر سازمانی است. برای درک اهمیت این موضوع کافی است با یک محاسبه ضرر و زیان مجموعه خود از خرابی و یا عدم کار آیی مناسب شبکه کامپیوتری خود را در چند ساعت محاسبه نمایید. موارد ذکرشده در بالا تنها بخشی از دغدغه های سران سازمان ها در ارتباط با نگهداری شبکه است. هدف از برون سپاری خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه کامپیوتری بالا بردن راندمان کارمندان و بهینه سازی عملکرد یک سازمان است. شما با انتخاب یک شرکت حرفه ای در این زمینه ضمن افزایش کارایی و بهره وری مجموعه خود دیگر دغدغه ای در این رابطه نخواهید داشت.

چرا خدمات مناسب پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه است؟

1. آیا هزینه یک ساعت در دسترس نبودن شبکه در سازمان خود را محاسبه کرده اید؟

2. آیا می دانید یکی از مهم ترین دارایی های هر سازمان اطلاعات و دیتای آن مجموعه است؟

3. چقدر نگران دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خود هستید؟

4. آیا میدانید در دو سال اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت ها توسط باج افزارها از بین رفته است؟

5. آیا فکری برای پشتیبان گیری از اطلاعات مجموعه خودکرده اید؟

6. اگر اطلاعات شما توسط یک کارمند ناراضی با آلوده شدن دستگاه ها از دست برود راهکار جایگزین دارید؟

مواردی که در بالا گفته شد تنها بخشی از ده ها موردی است که به ما یادآوری می کند، نگهداری و پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه ای است که سهل انگاری در آن می تواند زیان های سخت و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 هرچند تمامی این دغدغه ها با یک راه حل منطقی قابل حل است!!! انتخاب شرکت مناسب پشتیبان شبکه با پشتیبانی شبکه پارمونت بدون دغدغه به توسعه کسب وکارتان بپردازید.

اگر به موقع تصمیمی جدی برای سپردن شبکه خود به یک شرکت معتبر و باسابقه نگیرید ممکن است سرمایه زیادی (اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار) از شما دچار ضرر و زیان شود.

چرا از نیروی خود برای نگهداری شبکه استفاده نکنیم؟

این سؤالی که در ذهن مدیران مطرح است. دلایل مختلف و قانع کننده ای برای این سؤال مطرح است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نیرویی با تخصص های مختلف نیاز داریم ؛ با توجه به گستردگی خدمات شبکه نگهداری شبکه و وجود تخصص های مختلف مانند میکروتیک، مایکروسافت، ویپ، دوربین مداربسته و... در این حوزه یافتن نیرویی که تخصص کافی در همه این امور داشته باشد کاری بسیار سخت است. معمولاً افراد بسیار کمی که همه این تخصص ها رادارند ترجیح می دهند به صورت آزاد کار کنند.

حقوق بالا: برفرض یافتن چنین نیرویی او حتماً درخواست حقوق بالایی خواهد داشت که به احتمال زیاد از مبلغ قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد بود. لذا استخدام چنین نیرویی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وابستگی سازمان به یک نفر: شاید مهم تر از موارد 1 و 2 این موضوع باشد که شرکت شما با استخدام یک نیروی متخصص به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد چیده است. فرض کنید براثر یک اختلاف مانند اضافه کار که شما با آن موافقت نکرده اید، کارشناس IT اقدام به ترک ناگهانی و یا بدتر از آن اخلال در دستگاه ها و اطلاعات شما نماید.

در این شرایط شما مجبور هستید با تمام شرایط نیرو کنار آمده و هر امتیازی که نیاز است به او بدهید. درحالی که شرکت معتبر پشتیبانی شبکه با قرارداد رسمی قابل پیگیری، تعهد دارد به بهترین شکل ممکن از شبکه شما مراقبت و حفاظت نماید.

* حالا که با اهمیت شبکه و لزوم برون سپاری آن آشنا شدیم سؤال مهم این است که یک شرکت پشتیبانی در زمینه نگهداری شبکه باید چه صلاحیت هایی داشته باشد؟

منبع: https://parmonet.com/%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87/

علی عارف نیا بازدید : 26 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

خرید بازدید گوگل

سلام به مهراکت خوش آمدین. با هم در اینجا درباره ورودی گوگل تضمینی صحبت میکنیم.

ورودی گوگل تضمینی

 

افزایش بازدید گوگل به چه صورت اتفاق می افتاد؟

افزايش بازديد جستجوی گوگل زمانی اتفاق می افتد که شما در صفحه اول جستجو گوگل قرار بگیرید روش های زیر ،
روش هایی هستند که کمک میکند به سایت شما تا سایت شما
و مطالب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد و ورودی گوگل تضمینی داشته باشید :
روش افزایش بازدید گوگل به صورت بهینه سازی و سئو سایت
روش افزایش بازدید گوگل به صورت دریافت بازدید واقعی
روش افزایش بازدید گوگل به صورت تولید محتوای استاندارد
روش افزایش بازدید گوگل به صورت دریافت بک لینک
روش افزایش بازدید گوگل به صورت انتشار رپورتاژ
روش افزایش بازدید گوگل به صورت خرید ورودی گوگل

ورودی گوگل تضمینی

روش افزایش بازدید گوگل به صورت بهینه سازی و سئو سایت

برای اینکه مطالب وب سایت شما به درستی در نتایج جستجو دیده شود ،
و گوگل مطالب شما را سریع پیدا و ایندکس کند ،
حتما حتما سایت شما باید سئو شده باشد سایتی را سئو شده می نامیم ،
که حداقل استاندارد های گوگل را رعایت کرده باشد ،
سایتی که به درستی سئو شده باشد ، گوگل به راحتی با آن ارتباط برقرار میکند ،
هم چنین شما به وسیله سئو
به گوگل باید تفهیم نمایید که چه قسمت ها و مطالبی از سایت مهم هستند ؟
درصورتی که سایت شما سئو درست
و اصولی شده باشد به تنهایی خود بازدید و ورودی از گوگل میگیرد ،
با بهینه کردن سایت ، مطالب سایت شما
در جستجو نتایج به درستی قرار میگیرد ، حالا برای اینکه از رقبا جلو بزنید
و به صدر برسید باید با تکنیک ها
و روش های بعدی سایت خود را قوی تر کنید میهن بک لینک ،
به 10 سال تجربه در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت
و بهینه کردن بالای 500 سایت در چند سال اخیر آماده بهینه سازی و سئو کردن سایت شما می باشد
افزایش ورودی گوگل

مختص شما:  نقش دامنه در سئو

روش افزایش بازدید گوگل به صورت دریافت بازدید واقعی

یکی از روش هایی که بالا آمدن سایت شما در نتایج گوگل و افزایش بازدید و ورودی از گوگل کمک میکند
 فروش بازديد واقعی گوگل می باشد ، توجه فرمایید که بازدید به صورت واقعی ، اما بازدید به صورت واقعی چگونه است؟
بازدیدی که کاربر واقعی ینی انسان صورت بگیرید ، چون گوگل با توجه به رفتار کاربر در سایت ،
بازدید کننده غیر واقعی را از واقعی تشخیص میدهد. برای دریافت بازدید واقعی پس باید چیکار کرد؟
میهن بک لینک تضمین میکند که تمام کاربرانی که سمت سایت شما ارسال میکند ، واقعی می باشد ،
درواقع با تبلیغ سایت شما در سایت های شرکت میهن بک لینک ، به صورت واقعی کاربر را سمت سایت شما هدایت میکنیم

 

ورودی گوگل تضمینی

بالا بردن بازديد سايت در گوگل به صورت دریافت بک لینک

در صورتی که 2 روش قبلی را انجام داده باشید از بسیاری از رقبای خود جلو می زنید ولی هنوز کارهای دیگری هست
که سایت شما را میتواند قوی تر کند و در نتایج بالاتر بیاورد یکی از این کار ها خرید بک لینک می باشد ،
بک لینک در واقع حمایت خارجی از سایت شماست ، هنگامی که چند سایت قوی به شما در کلمه ای لینک بدهند ،
سایت شما نیز در آن کلمه به اعتبار لینک هایی که دریافت کردید قوی می شود و این باعث افزايش پيج رنک گوگل
 سایت شما خواهد شد میهن بک لینک با دارا بودن 160 عدد سایت با موضوعات مختلف
و قدرت بندی ها مختلف با قدمت 10 سال در این زمینه فعالیت میکند بهبود رتبه گوگل

 

روش افزایش ورودی گوگل به صورت تولید محتوای استاندارد

یکی دیگه از روش های افزایش بازدید گوگل ، افزایش بازدید به صورت تولید محتوای سئو شده و استاندارد هست ،
هنگامی که شما مطالبی استاندارد و سئو شده حاوی کلمات کلیدی مرتبط با سایتتون در سایت قرار بگیرد ،
همان مطالب پس از ایندکس شدن بدون هیچ کاری از بسیاری از سایت های رقیب بالاتر قرار میگیرد
و به این ترتیب شما از اون مطالب ورودی خواهید گرفت ، و به مرور زمان به دلیل این مطالب و ورودی هایی که میگیرید ،
قدرت دامنه سایتتون افزایش نیز پیدا میکند درصورتی که مطالب خود رو به صورت رپورتاژ در سایت های دیگر منتشر کنید
به این صورت که سایت شما سایت منبغ باشد و سایت های دیگر انتشار دهنده مطالب شما این نیز به شما کمک میکند .
شما میتوانید تولید محتوای سئو شده و هم چنین رپورتاژ مطالب تولید شده خود را به ما بسپارید تا با حداکثر کیفیت انجام گرد

مختص شما:  سئو جوملا یا وردپرس

 

ورودی گوگل تضمینی

روش افزایش بازدید گوگل به صورت خرید بازدید گوگل

برای افزایش بازدید و ورودی گوگل شما میتوانید خريد بازديد گوگل هم داشته باشید ،
بعضی از سایت ها این سرویس رو پیشتیبانی میکنند و امکان خريد ورودی گوگل رو به شما میدهند
نکته ای که مهم است این است که در این روش چون به صورت غیرطبیعی انجام میگردد و اکثرا ربات می باشند ،
درصورت شناسایی توسط گوگل جریمه سنگینی متوجه سایت شما خواهد شد ، برای همین پیشنهاد میگردد
از روش های طبیعی مانند سئو و تولید محتوا و بک لینک و بازدید استفاده نمایید
این روش ها سالیان طولانی استفاده شده و فعلا واقعی و کاملا طبیعی بوده است بهبود رتبه گوگل

 

ویژگی های خرید بازدید و ورودی گوگل

سایت جدید وب سایت ردیابی کسب و کار شامل نیاز به پاسخ خرید بازدید گوگل https://7backlink.ir/buy-google-inbox-visit-the-seo-site/ بار
دست خود بازدید گوگل از خريد بازديد گوگل اصلی ما برای ترافیک خرید بازدید سایت در تصاویر چگونه برای دریافت جستجو مبهم برای تعداد زیادی
از خريد ورودی گوگل، نشانه خريد بازديد سايت ورودی گوگل تضمینی است. کم کردن سرعت. اما او. جالب است
که وبلاگ ورودی گوگل حق ورودی گوگل تضمینی ورودی گوگل تضمینی می‌تواند منجر به این کار شود، اما در واقع! است.
بگذارید مطمئن شوید اولین ترافیک دیجیتال را در هر زمان دریافت می‌کنید. اجازه دهید لینک شود
اگرچه گوگل از خرید بازدید برای سایت دیدار طولانی در این مقاله خبر ندارد. این اما نیاز به محتوا به سرعت نادرست‌تر است.

چرا خرید ورودی گوگل را توصیه می کنیم؟

پایین پایین خرید بازدید سایت نظارت بر ترافیک از نمایش خرید بازدید گوگل از کجا ورودی گوگل جدید نقص‌های کلیدی
از همان کیفیت برنامه در وبلاگ بود، مردم شما نمی‌گزارش رشد گزارش بازدید گوگل در توسعه سوم در سرعت ماه.
نمایش ورودی گوگل غرق شدن با محصولات من یک سایت جستجوگر. ارزش استفاده اجتماعی برای زمان. اخبار
بیشتر برای شخص موفق من ورودی گوگل تضمینی پنجره را می‌شناسم. ورودی گوگل موفق ورودی از گوگل گوگل
در نیاز ورودی از گوگل و خريد بازديد گوگل استراتژی چالش در زمان ورودی گوگل تضمینی و در کلمه ورودی گوگل
از ناشران موجودی و فضاهای خرید ورودی گوگل خريد بازديد سايت بدون خريد بازديد گوگل ورودی گوگل جدید
دیگر خرید بازدید برای سایت شبکه صنعت خرید بازدید گوگل دیجیتال محافظت شده ترین کتاب و جت است
که سردرگمی سریع که باید از آن آگاه باشید.

 

ورودی گوگل تضمینی

 

خلاصه مطالب

افزایش بازدید گوگل به چه صورت اتفاق می افتاد؟

روش افزایش بازدید گوگل به صورت دریافت بازدید واقعی

بالا بردن بازديد سايت در گوگل به صورت دریافت بک لینک

روش افزایش ورودی گوگل به صورت تولید محتوای استاندارد

ویژگی های خرید بازدید و ورودی گوگل

چرا خرید ورودی گوگل را توصیه می کنیم؟

علی عارف نیا بازدید : 24 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

what percent of the earth’s hydrosphere is fresh versus salt water

Hello dear friends, thank you for choosing us. In this post on the solsarin site, we will talk about “ what percent of the earth’s hydrosphere is fresh versus salt water“.
Stay with us.
Thank you for your choice.

 what percent of the earth's hydrosphere is fresh versus salt water
what percent of the earth’s hydrosphere is fresh versus salt water

Distribution and quantity of Earth’s waters

hydrosphere

Ocean waters and waters trapped in the pore spaces of sediments make up most of the present-day hydrosphereThis water, however, plays an important role in the water cycle.

Earth’s water earth’s hydrosphere is fresh versus salt water

At present, ice locks up a little more than 2 percent of Earth’s water and may have accounted for as much as 3 percent or more during the height of the glaciations of the Pleistocene Epoch (2.6 million to 11,700 years ago). Although water storage in rivers, lakes, and the atmosphere is small, the rate of water circulation through the rain-river-ocean-atmosphere system is relatively rapid. The amount of water discharged each year into the oceans from the land is approximately equal to the total mass of water stored at any instant in rivers and lakes.

Soil moisture earth’s hydrosphere is fresh versus salt water

Soil moisture accounts for only 0.005 percent of the water at Earth’s surface. It is this small amount of water, however, that exerts the most direct influence on evaporation from soils. The biosphere, though primarily H2O in composition, contains very little of the total water at the terrestrial surface, only about 0.00004 percent, yet the biosphere plays a major role in the transport of water vapour back into the atmosphere by the process of transpiration.

Thus, the masses of water at Earth’s surface are major receptacles of inorganic and organic substances, and water movement plays a dominant role in the transportation of these substances about the planet’s surface.

Biogeochemical properties of the hydrosphere

 what percent of the earth's hydrosphere is fresh versus salt water
what percent of the earth’s hydrosphere is fresh versus salt water

Rainwater

About 107,000 cubic km (nearly 25,800 cubic miles) of rain fall on land each year. The total water in the atmosphere is 13,000 cubic km, and this water, owing to precipitation and evaporation, turns over every 9.6 days. Rainwater is not pure but rather contains dissolved gases and salts, fine-ground particulate material, organic substances, and even bacteria. The sources of the materials in rainwater are the oceans, soils, fertilizers, air pollution, and fossil fuel combustion.

oceanic islands

It has been observed that rains over oceanic islands and near coasts have ratios of major dissolved constituents very close to those found in seawater. The discovery of the high salt content of rain near coastlines was somewhat surprising because sea salts are not volatile, and it might be expected that the process of evaporation of water from the sea surface would “filter” out the salts.

nitrogen

For the nitrogen gases nitric oxide (NO) and nitrogen dioxide (NO2) released from fossil fuel burning, their atmospheric reactions lead to the production of nitric acid (HNO3) and its dissociation to hydrogen ions (H+) and nitrate (NO3). These reactions are responsible for the acid rain conditions that occurred in the northeastern United States, southeastern Canada, and western Europe during the second half of the 20th century (see below Acid rain). The high sulfate values of the rain in the northeastern United States reflect the acid precipitation conditions of this region.

علی عارف نیا بازدید : 18 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

how many percent of salt water in earth

Hello dear friends, thank you for choosing us. In this post on the solsarin site, we will talk about “how many percent of salt water in earth “.
Stay with us.
Thank you for your choice.

How Much Water is There on Earth?

All Earth’s water, liquid fresh water, and water in lakes and rivers

All water on Earth in a sphere, placed over a "dry" globe

Spheres showing:


(
1)All water (largest sphere over western U.S., 860 miles (1,385 kilometers) in diameter)
(2) Fresh liquid water in the ground, lakes, swamps, and rivers (mid-sized sphere over Kentucky, 169.5 miles (272.8 kilometers) in diameter), and
(3) Fresh-water lakes and rivers (smallest sphere over Georgia, 34.9 miles i(56.2 kilometers) n diameter).

Credit: Howard Perlman, USGS; globe illustration by Jack Cook, Woods Hole Oceanographic Institution (©); and Adam Nieman.

The Earth is a watery place. But just how much water exists on, in, and above our planet? About 71 percent of the Earth’s surface is water-covered, and the oceans hold about 96.5 percent of all Earth’s water. Water also exists in the air as water vapor, in rivers and lakes, in icecaps and glaciers, in the ground as soil moisture and in aquifers, and even in you and your dog.

Water is never sitting still. Thanks to the water cycle, our planet’s water supply is constantly moving from one place to another and from one form to another. Things would get pretty stale without the water cycle!

All Earth’s water in a bubble

The globe illustration shows blue spheres representing relative amounts of Earth’s water in comparison to the size of the Earth. Are you surprised that these water spheres look so small? They are only small in relation to the size of the Earth. This image attempts to show three dimensions, so each sphere represents “volume.” The volume of the largest sphere, representing all water on, in, and above the Earth, would be about 332,500,000 cubic miles (mi3) (1,386,000,000 cubic kilometers (km3)), and be about 860 miles (about 1,385 kilometers) in diameter.

how many percent of salt water in earth
how many percent of salt water in earth

The smaller sphere

The smaller sphere over Kentucky represents Earth’s liquid fresh water in groundwater, swamp water, rivers, and lakes. The volume of this sphere would be about 2,551,000 mi3(10,633,450 km3) and form a sphere about 169.5 miles (272.8 kilometers) in diameter. Yes, all of this water is fresh water, which we all need every day, but much of it is deep in the ground, unavailable to humans.

Water is on and in the Earth

The vast majority of water on the Earth’s surface, over 96 percent, is saline water in the oceans. The freshwater resources, such as water falling from the skies and moving into streams, rivers, lakes, and groundwater, provide people with the water they need every day to live.

Water sitting on the surface of the Earth is easy to visualize, and your view of the water cycle might be that rainfall fills up the rivers and lakes. But, the unseen water below our feet is critically important to life, also

. How do you account for the flow in rivers after weeks without rain?

In fact, how do you account for the water flowing down a driveway on a day when it didn’t rain? The answer is that there is more to our water supply than just surface water, there is also plenty of water beneath our feet.

Where is Earth’s water located?

For a detailed explanation of where Earth’s water is, look at the data table below. Notice how of the world’s total water supply of about 332.5 million mi3 of water, over 96 percent is saline. Of total freshwater, over 68 percent is locked up in ice and glaciers. Another 30 percent of freshwater is in the ground. Rivers are the source of most of the fresh surface water people use, but they only constitute about 509 mi3 (2,120 km3), about 1/10,000th of one percent of total water.
Note: Percentages may not sum to 100 percent due to rounding.

how many percent of salt water in earth
how many percent of salt water in earth

Earth’s surface

Even though you may only notice water on the Earth’s surface, there is much more freshwater stored in the ground than there is in liquid form on the surface. In fact, some of the water you see flowing in rivers comes from seepage of groundwater into river beds. Water from precipitation continually seeps into the ground to recharge aquifers, while at the same time water in the ground continually recharges rivers through seepage.

علی عارف نیا بازدید : 15 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

what percentage of earth’s water is stored in oceans

Hello dear friends, thank you for choosing us. In this post on the solsarin site, we will talk about “what percentage of earth’s water is stored in oceans “.
Stay with us.
Thank you for your choice.

what percentage of earth's water is stored in oceans
what percentage of earth’s water is stored in oceans

Where is Earth’s Water?

Water, Water, Everywhere….”
You’ve heard the phrase, and for water, it really is true. Earth’s water is (almost) everywhere: above the Earth in the air and clouds, on the surface of the Earth in rivers, oceans, ice, plants, in living organisms, and inside the Earth in the top few miles of the ground.

water cycle

For an estimated explanation of where Earth’s water exists, look at this bar chart. You may know that the water cycle describes the movement of Earth’s water, so realize that the chart and table below represent the presence of Earth’s water at a single point in time. If you check back in a million years, no doubt these numbers will be different!

  • Left bar: All water, freshwater and saline, on, in, and above the Earth.
  • Center bar: All freshwater
  • Right bar: Only the portion of freshwater residing in surface water (rivers and lakes, etc), snow and ice, and relatively-shallow ground water.

Here is a bar chart showing where all water on, in, and above the Earth exists. The left-side bar chart shows how almost all of Earth’s water is saline and is found in the oceans. Of the small amount that is actually freshwater, only a relatively small portion is available to sustain human, plant, and animal life.

Where is all of the Earth’s water?

The ocean holds about 97 percent of the Earth’s water; the remaining three percent is distributed in many different places, including glaciers and ice, below the ground, in rivers and lakes, and in the atmosphere.

According to the U.S. Geological Survey, there are over 332,519,000 cubic miles of water on the planet. A cubic mile is the volume of a cube measuring one mile on each side. Of this vast volume of water, NOAA’s National Geophysical Data Center estimates that 321,003,271 cubic miles is in the ocean.

what percentage of earth's water is stored in oceans
what percentage of earth’s water is stored in oceans

Distribution of Earth’s Water

Earth’s oceans contain 97% of the planet’s water, so just 3% is fresh water, water with low concentrations of salts. Most fresh water is trapped as ice in the vast glaciers and ice sheets of Greenland.

A storage location for water such as an ocean, glacier, pond, or even the atmosphere is known as a reservoir. A water molecule may pass through a reservoir very quickly or may remain for much longer.

The amount of time

The amount of time a molecule stays in a reservoir is known as its residence time.Earth’s oceans contain 97% of the planet’s water, so just 3% is fresh water, water with low concentrations of salts.

Most fresh water is trapped as ice in the vast glaciers and ice sheets of Greenland. A storage location for water such as an ocean, glacier, pond, or even the atmosphere is known as a reservoir.

A water molecule may pass through a reservoir very quickly or may remain for much longer. The amount of time a molecule stays in a reservoir is known as its residence time.

Three States of Water

Because of the unique properties of water, water molecules can cycle through almost anywhere on Earth. The water molecule found in your glass of water today could have erupted from a volcano early in Earth history.

In the intervening billions of years, the molecule probably spent time in a glacier or far below the ground. The molecule surely was high up in the atmosphere and maybe deep in the belly of a dinosaur.

Where will that water molecule go next?

Water is the only substance on Earth that is present in all three states of matter – as a solid, liquid or gas.

Along with that, Earth is the only planet where water is present in all three states.

Because of the ranges in temperature in specific locations around the planet, all three phases may be present in a single location or in a region. The three phases are solid (ice or snow), liquid (water), and gas (water vapor).

what percentage of earth's water is stored in oceans
what percentage of earth’s water is stored in oceans

The Water Cycle

Because Earth’s water is present in all three states, it can get into a variety of environments around the planet. The movement of water around Earth’s surface is the hydrologic (water) cycle.

The Sun, many millions of kilometers away, provides the energy that drives the water cycle. Our nearest star directly impacts the water cycle by supplying the energy needed for evaporation.

Most of Earth’s water is stored in the oceans where it can remain for hundreds or thousands of years. The oceans are discussed in detail in the chapter Earth’s Oceans.

Water changes what?

Water changes from a liquid to a gas by evaporation to become water vapor. The Sun’s energy can evaporate water from the ocean surface or from lakes, streams, or puddles on land. Only the water molecules evaporate; the salts remain in the ocean or a freshwater reservoir.

The water vapor remains in the atmosphere until it undergoes condensation to become tiny droplets of liquid. The droplets gather in clouds, which are blown about the globe by wind.

As the water droplets in the clouds collide and grow, they fall from the sky as precipitation. Precipitation can be rain, sleet, hail, or snow. Sometimes precipitation falls back into the ocean and sometimes it falls onto the land surface.

علی عارف نیا بازدید : 21 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

how to calculate percentage of water in hydrated salt

Hello dear friends, thank you for choosing us. In this post on the solsarin site, we will talk about “ how to calculate percentage of water in hydrated salt “.
Stay with us.
Thank you for your choice.

how to calculate percentage of water in hydrated salt
how to calculate percentage of water in hydrated salt

How can I calculate the percent composition of water in a hydrate?

This is a classic chem lab! It involves massing a compound, then heating it to remove water and then measuring its mass a second time.

Explanation:

how to calculate percentage of water in hydrated salt
how to calculate percentage of water in hydrated salt

This can be approached in two different ways, calculating the percent of water in a hydrate from experimental data or analysis of a chemical formula.

Let’s discuss experimental analysis first. Let’s say that you are given a hydrated salt we’ll call Y. Its general formula would be…

Y•X(H2O).

calculate the percent of water

If you heat the sample you will be able to dry it and remove all of the water leaving just Y. To calculate the percent of water you will divide the change in mass of your sample (mass of water removed) by the mass of the hydrated salt (original mass).

If you are given the formula you would do analysis of the information provided…

CuSO4 = 159.62g
Mass of water = 18.02 x 5 = 90.1g
CuSO4•5(H2O) = 249.72g

% water = (90.1 / 249.72) x 100 = 36.08%

Presentation on theme: “Determining the Percent of Water in a Hydrated Salt Questions and Calculations Help.”— Presentation transcript:

Determining the Percent of Water in a Hydrated Salt Questions and Calculations Help

2 Calculation

#1a Use the % composition equation from your reference tables to solve this problem. Use the % composition equation from your reference tables to solve this problem. Mass of water = part Mass of water = part Mass of hydrated salt = whole Mass of hydrated salt = whole

3 Calculation

#1b Use the % composition equation from your reference tables to solve this problem. Use the % composition equation from your reference tables to solve this problem. Mass of anhydrous salt = part Mass of anhydrous salt = part Mass of

hydrated salt = whole Mass of hydrated salt = whole

how to calculate percentage of water in hydrated salt
how to calculate percentage of water in hydrated salt

4 Calculation

#2 a&b This question references the first question. If you had 100 grams of sample, use your percentages from #1 to determine grams of water and anhydrous salt would be present. See next slide… This question references the first question. If you had 100 grams of sample, use your percentages from #1 to determine grams of water and anhydrous salt would be present. See next slide…

5 Calculation

#2 a&b For example: For example: If you calculated 25% water and 75% anhydrous, then 25 grams would be water and 75 grams would be anhydrous salt. If you calculated 25% water and 75% anhydrous, then 25 grams would be water and 75 grams would be anhydrous salt.

6 Calculation

#3 Change grams of water (driven off) to moles of water. Change grams of water (driven off) to moles of water. Grams water moles water Grams water moles water Use “Mole Triangle” if necessary Use “Mole Triangle” if necessary

7 Calculation

4a Do the following calculation for your unknown only!!!! Do the following calculation for your unknown only!!!! Use the masses from the Periodic Table to determine the total mass for your unknown. (See #35 in your Unit VI note packet for additional help) Use the masses from the Periodic Table to determine the total mass for your unknown. (See #35 in your Unit VI note packet for additional help).

Calculation 4b Use the formula mass you just calculated to convert the mass of your anhydrous salt (from your data table) to moles. Use the formula mass you just calculated to convert the mass of your anhydrous salt (from your data table) to moles. Grams anhydrousmoles Grams anhydrousmoles Use “Mole Triangle” if needed. Use “Mole Triangle” if needed.

9 Calculation

5 Use the moles you calculated in #3 and #4b to determine the smallest whole number ratio. Use the moles you calculated in #3 and #4b to determine the smallest whole number ratio. Divide the larger # by the smaller #. Round the answer to a whole number. Divide the larger # by the smaller #. Round the answer to a whole number. This will give you “X” in the formula. Please re-write the formula and replace “X” with the # you just calculated. This will give you “X” in the formula. Please re-write the formula and replace “X” with the # you just calculated

What if there was water in the crucible when you started? Would this make you percent of water change?

(Increase, Decrease, or remain the same?) What if there was water in the crucible when you started? Would this make you percent of water change? (Increase, Decrease, or remain the same?)

11 Question 7

In this lab we re-heated the crucible & cover a second time to make sure the mass did not change. In this lab we re-heated the crucible & cover a second time to make sure the mass did not change. How might your percentage be affected if we had just heated once and assumed we removed all the water? How might your percentage be affected if we had just heated once and assumed we removed all the water?

12 Question 8

Inert material = material that does not react. Inert material = material that does not react. How would your % of water be affected if material was in the crucible when you began and remained there for the entire lab? How would your % of water be affected if material was in the crucible when you began and remained there for the entire lab?

13 Question 9 & 10

See your Unit VI notes (Pages 21-24) for help with these two questions. See your Unit VI notes (Pages 21-24) for help with these two questions. #9 – You are calculating an empirical formula. #9 – You are calculating an empirical formula. #10 – You are calculating a molecular formula. #10 – You are calculating a molecular formula.

علی عارف نیا بازدید : 24 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

what percentage of water on earth is available for human use

Hello dear friends, thank you for choosing us. In this post on the solsarin site, we will talk about “  what percentage of water on earth is available for human use“.
Stay with us.
Thank you for your choice.

A Clean Water Crisis

The water you drink today has likely been around in one form or another since dinosaurs roamed the Earth, hundreds of millions of years ago.

While the amount of freshwater on the planet has remained fairly constant over time—continually recycled through the atmosphere and back into our cups—the population has exploded. This means that every year competition for a clean, copious supply of water for drinking, cooking, bathing, and sustaining life intensifies.

Water scarcity is an abstract concept to many and a stark reality for others. It is the result of myriad environmental, political, economic, and social forces.

what percentage of water on earth is available for human use
what percentage of water on earth is available for human use

Freshwater

Freshwater makes up a very small fraction of all water on the planet. While nearly 70 percent of the world is covered by water, only 2.5 percent of it is fresh. The rest is saline and ocean-based. Even then, just 1 percent of our freshwater is easily accessible, with much of it trapped in glaciers and snowfields. In essence, only 0.007 percent of the planet’s water is available to fuel and feed its 6.8 billion people.

Due to geography, climate, engineering, regulation, and competition for resources, some regions seem relatively flush with freshwater, while others face drought and debilitating pollution. In much of the developing world, clean water is either hard to come by or a commodity that requires laborious work or significant currency to obtain.

Water Is Life

Wherever they are, people need water to survive. Not only is the human body 60 percent water, the resource is also essential for producing food, clothing, and computers, moving our waste stream, and keeping us and the environment healthy.

What is the Percentage of Drinkable Water on Earth?


With merely 5% of the ocean floor having been discovered and mapped, and with the deepest part reaching almost 7 miles, water seems to be as abundant as it is ominous.

Yet, it wouldn’t take much of the mineral-rich ocean to dehydrate a human being if consumed. The amount of sodium in seawater is much more concentrated than what the body can safely process, requiring more water as salt is consumed. Eventually, death would come as a result of dehydration without ever having the thirst quenched (Ocean Service).

Of the waters occupying 70%

Of the waters occupying 70% of the earth’s surface, only 3% is considered freshwater. And most of this freshwater reserve is inaccessible to humans — locked up in polar ice caps or stored too far underneath the earth’s surface to be extracted. Furthermore, much of the freshwater that is accessible has become highly polluted.

This leaves us with roughly 0.4% of the earth’s water which is usable and drinkable to be shared among the 7 billion of its inhabitants (World Atlas, 2018).

Surface Water

Surface water is any body of water that is on the earth’s surface: lakes, rivers, streams, and reservoirs. 80% of the world’s daily water usage comes from surface water and makes up the majority of the water used for irrigation and public supply. Oceans are the world’s largest source of surface water and make up 97% of it, but due to its high salinity, it is unusable for humans (Postel, 2010).

The earth’s surface waters

The earth’s surface waters travel through a complex network of flowing rivers and streams. Rivers can obtain their water from two sources: base flow and runoff. Base flow is when the river collects its water from water-saturated areas in the ground, adding to its volume. Runoff is when the force of gravity naturally pulls water downhill from higher to lower altitudes. They usually start as small creeks in the mountains, and then gradually merge with larger streams as they flow downward, eventually forming large rivers which empty out into the ocean.

Groundwater

Groundwater is the water beneath the earth’s surface that is at 100% saturation. Anything less than 100% is considered soil mixture. 98% of the earth’s freshwater is indeed groundwater and it is about 60 times more plentiful than the surface water.
Groundwater travels through holes and cracks in the bedrock.
what percentage of water on earth is available for human use
what percentage of water on earth is available for human use

The Hydrologic Cycle

 When water evaporates, liquid molecules become gas molecules as they rise through the atmosphere. Condensation begins when the moisture from these gas molecules becomes so great that they fall back to earth in the form of precipitation.
They are the storehouses for the world’s freshwater.

Water Conflicts Around the World

There are 263 rivers and countless aquifers worldwide which either cross or demarcate geopolitical boundaries. The Atlas of International Freshwater Agreement states that 90 percent of the world’s countries share these water sources with at least one or two other governing bodies. The atrocities in Darfur are an example of conflict resulting from clean water shortages.

• Violence erupts in 1992 over a dispute between Uzbekistan and Turkmenistan regarding the contested Tyuyamuyun reservoir.

علی عارف نیا بازدید : 21 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

how to treat dog wounds from fighting

Hello dear friends, thank you for choosing us. In this post on the solsarin site, we will talk about “how to treat dog wounds from fighting “.
Stay with us.
Thank you for your choice.

Home Care for Dog Wound

If your dog has been fighting with another animal, look your dog over carefully for wounds. If a wound is visible and bleeding, apply a clean cloth to the wound or wrap it around the wound for added pressure to control the bleeding. Some parts of the body are more vascular than other regions.

Wound Care

To clean the wounds at home, you can apply a small amount of petroleum jelly on the wound and clip the fur around the bites. Petroleum jelly will help to keep hair out of the injury and prevent bacteria located on your dog’s fur out of the wound. Once the wound is visible and free of the obstacles or fur, clean it thoroughly with a betadine, iodine, or hydrogen peroxide solution. Whether you are continuing veterinary care or cleaning minor wounds from home, you will need to continue to keep the wound clean with hydrogen peroxide and a gentle gauze several times a day. Applying antibiotic ointment will help keep infection away, keep the wound clean and free of bacteria, as well as help with healing.
how to treat dog wounds from fighting
how to treat dog wounds from fighting

Infection

If, for any reason, you think your dog has an infection, or if a known infection has worsened, contact your veterinarian for an exam or recheck and antibiotics.

Three basic

Three basic signs of infection in your dog will be swelling, discharge, and redness. Restricting exercise and keeping your dog resting and relaxed while all bite wounds heal is crucial. Your dog’s skin will need time to heal without risk of reopening the wounds.
If your veterinarian installed a drain, you will want to keep the area around the drain clean and clear of any pus discharge.
Drains can usually be removed after three to five days. After the drain is removed, you will need to follow up at home with hydrogen peroxide and gauze cleaning and home care for several days as the bite wounds heal.

Dog fights

Dog fights happen, even to the best of dogs and with the most responsible of owners.
Whether your dog is on a leash, roaming free, or at a dog park, other dogs biting your dog is not only possible but a common reason for pet owners to bring their dogs to their veterinarian for an emergency visit.
Even animals within your own home could inflict a bite wound on your dog.
If your dog has been involved in a fight with an animal you do not know or another dog, you may want to visit with

veterinarian

your veterinarian and be sure the other animal is tested for rabies, if possible. In the least, your veterinarian may want to administer antibiotics to fight any infection from the offending animal’s mouth and pain medications to assist with pain.
Assessment Some bite injuries are not incredibly apparent. If your dog has been fighting with another animal, look your dog over carefully for wounds.
If a wound is visible and bleeding, apply a clean cloth to the wound or wrap it around the wound for added pressure to control the bleeding. Some parts of the body are more vascular than other regions.

Head wounds

Head wounds will bleed more profusely than leg or trunk lacerations. Once you have control over your dog and have done a quick initial assessment,
you will need to decide if your dog needs emergency care right away or if you can wait for your veterinarian to fit you in with an appointment.
Wound Care To clean the wounds at home, you can apply a small amount of petroleum jelly on the wound and clip the fur around the bites.
how to treat dog wounds from fighting
how to treat dog wounds from fighting

Petroleum jelly

Petroleum jelly will help to keep hair out of the injury and prevent bacteria located on your dog’s fur out of the wound.
Once the wound is visible and free of the obstacles or fur, clean it thoroughly with a betadine, iodine,
or hydrogen peroxide solution.
Whether you are continuing veterinary care or cleaning minor wounds from home
, you will need to continue to keep the wound clean with hydrogen peroxide and a gentle gauze several times a day.

antibiotic

Applying antibiotic ointment will help keep infection away, keep the wound clean and free of bacteria, as well as help with healing. Infection If, for any reason, you think your dog has an infection,
or if a known infection has worsened, contact your veterinarian for an exam or recheck and antibiotics.
Three basic signs of infection in your dog will be swelling, discharge, and redness. Restricting exercise and keeping your dog resting and relaxed while all bite wounds heal is crucial.
Your dog’s skin will need time to heal without risk of reopening the wounds.

If your veterinarian

If your veterinarian installed a drain, you will want to keep the area around the drain clean and clear of any pus discharge.
Drains can usually be removed after three to five days.

The absolute best prevention

The absolute best prevention for bite wounds is to keep control over your dog and know your surroundings when you are out with your pup.
If you are in a public area with other dogs around,
keep your dog on a tight leash and within your control.
Don’t let your dog roam freely outside around your house or with you on running trails or public areas. Dog training classes are helpful for teaching your dog obedience.
However, not all dogs will be as well behaved as your dog might be.

Though some dog

you can do your part as a responsible dog owner by following the rules of common sense when you are out in public with your dog or around your home and neighborhood.

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 242
  • بازدید ماه : 457
  • بازدید سال : 3,168
  • بازدید کلی : 8,762